Två långa år......

Jag förundras över hur åren bara försvinner....De liksom sugs upp , från egentligen ingenting. den tid vi hade är svunnen tid och den tid som kommer är nyvunnen men endå försvinnande borta . Det jag känner är de år som just passerat. Av sorg, ilska, frustration och annat. Att jag lever är en guds nåd , i detta rike vi befinner oss i . Mina tankar återkommer till de år som tagit min energi , energi som skulle varit bra, positiv, kärleks fylld och framgångs rik, med mina barn och livet i sig. De två åren fick vi stå ut med outhärdlig smärta och sorg, som sedan resulterade i för mej, en Stroke. Mina barn som fanns hemma, räddade mitt liv. De månader som nu gått, har varit kämpiga men icke att förglömma....jag överlevde, jag kan tala, jag kan gå, jag kan leka , jag kan älska mina barn , min mamma, syster, bror och alla som älskar mej, tillbaka :O) Jag fick en andra chans. den tar jag nu. Inget i livet går på räls men vissa tider, för några människor, blir livet en spegling av det sjuka, elaka, och hatiska i vårt egentligen himmelska under, vi får ta del av....ATT LEVA!
De två år som , "tagits av mej", ska jag ta tillbaka. Åren, ålder och tid som gått, är mej intet att förtränga , ens i de stunder jag är så glad, tacksam och endå vill känna glädje. Nej, de åren ska användas till något positivt. Annars var de tagna, förgäves ur min dyra tid , som människa.
Jag är idag en kvinna som blivit stark och kan orka känna mej svag, jag är mamma till 4 barn.....min lille son har ADHD/Autism, livet är en gungbräda....ena dagen upp....andra rakt ner. hårt och skonings löst....Jag är mormor...till den finaste lille pojk som finns....mina barn som är vuxna har sina liv och min söta tonåring hemma, älskar jag så innerligt , med fel och brister, för dom är så små :O) hennes bra sidor är så enormt stora. Idag har jag en bra dag. den tar jag idag, njuter av och håller mej borta ifrån det dåliga.Idag är idag. Jag lever idag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0