Min dagliga Kärlek....

Hur jobbig en vardag än kan bli eller vara, så är det ialla fall en älskvärd tillvaro. Jag har det bästa i livet hos mej och det är med den känslan och tillvaron, jag lägger huvudet på kudden om kvällen. Trösten i det dagliga livet, i alla avseenden, Hur livsglädjen kan strömma ur det minsta och hur ilskan kan ta kraft i det största. Att få vika de nyss tvättade och sol torkade, sängkläderna, att ha känslan i behåll av hur glädje kan vara. Att ha styrkan i behåll, efter alla tragiska år men ndär endå min tillvaro var av glimtar, med glädjen att orka lite till, för min dagliga kärlek. Var morgon har sin början men jag kan med ett leende klappa mej på axeln över att aldrig helt tappat glädjen och kärleken......kärleken till en kopp nybryggt kaffe, kärleken till att baka beör och vanilj bullar, kärleken till att sitta vi dhavet och se på vattnet, glittrande solsken, kärleken till att plocka ogräs och veta att jag klarar det, kärleken till att ha fått en till chans i livet som gör varje , enskild dag till en ny , underbar dag.....kärleken till att ha förmågan att älska mina underbara barn, som förgyller mitt liv......det är den dagliga kärleken och den är så oerhört viktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0