Utmaningar ......

Ringer VårdCentralen..undrar om dom vet ifall det finns Föräldra grupper eller liknande kontakt grupper för familjer med barn i speciella behov...men får som vanligt inget svar....Får en tid och åker dit....undrar vad dom vill mej eller kan tillföra???
Ha ha ha...ja ja....det blev ialla fall ett SOLKLART fall att Jag skulle behöva någon form av ventil grupp , som läkaren uttryckte det ah ah ah ah ha.....Jag garvade inte där men fick se hur personal som inte haft kontakt med högljudda barn så här tidigare blev formligen "uppäten" av min sons manipulerande och krävande sätt....
Jag blir vanligtvis irriterad när människor vill liksom "hjälpa" fast i min och min sons värld blir det att direkt själpa och göra saken värre....men men....hur ska dom veta.....
Åker efter detta till nästa dagliga "äventyr" LIDL!!!! Ohhhh.....vad ont jag fick i magen när jag ser att det är många människor där och bara min vetskap om att det kanske går att genomföra handling .....så brukar det endå explodera innan vi kommit ut .....JAPP...mycket ritkigt....alla i kö, kassa och även utanför....ojjade sig och undrde om min son slagit sig =)) eller om det bara var en dålig dag som en snäll farbror försökte trösta sig själv med....=))
Efter det in på en snabb kopp kaffe med en god vän....men nej....=(( fick inte dricka klart....där gick allt fel....Min älskade unge skrek, skrek och kastade saker oavbrutet......suck....ja ja....Vi ses annan gång ...och lite pinsamt plockade jag ihop saker och släpade mej ut ...ledsen.
I bilen ser min sötis på mej och undrar...Mamma...är du trött på mej????
Jag ler lite och svarar nej ...mamma älskar dej men nu är mamma lite ledsen...jag fick inte fika klart....Min son ser på mej ....ledset säger han...vi gå igen och försöka dricka kaffe .....Han menar ju inte hur han är.........
Hema igen...nu är han glad och uppspelt...vill ta av sig blöjan(som vi bara har i bil färder) och är stolt över sin nya pyjamas och vill genast byta till den....Jag lagar mat och ännu en dag börjar närma sig slutet
Nu sitter jag och lyssnar till hans lek..där ALLT spelas upp nu som hänt och saker sägs i mantra om och om igen och mellanåt vill lille man att jag ska bekräfta min kärlek till han .......
Nu åker vi båt....sitter i kö på en färga och jag är en restaurang som vi besökte vid ett tillfälle under vår semester...Men det är en helt annan dag och en helt annan historia att berätta.
Lite finns kvar av dagens utmaningar i att leva, älska och ge.............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0