Stooora storasyster ringer.....

Lyckan är gjord för dagen...=) Lillebror fick prata lite med sin stora prinsessa ....Thereze...
Han har satt sin storasyster på piedistal, liten som han är ..men hon är världen och det spännande , för honom.Att få prata några få meningar gör dagen till en eufori i att prata om när vi varit i Sundhammar(vårt lilla paradis sedan mååånga år) och hur Thes simmat med honom...hur hon plockat snäckor med mamma och hur Thez andra syster fiskade Krabbor med honom....ALLT kommer ...i en glädje explosion och det är bara att hänga med i alla svängar och ombytliga samtal som ges.....Glädjen varar kanske ett par timmar, försöker jag intala mej ...i positiv anda...=)
Sedan kommer allt annat...Hur vi varit utan vatten ett par dygn, hur smutsiga vi var, hur vi åkte till mammas vän Mary och fick kaffe, kakor, burk med stjärnor, snäckor, hur han klippte med sax och hur han äääälskar Mary...ha ha ha...nåja..tur att jag hunnit svälja mitt kaffe innan allt detta kom, så min hjärna är med lite ialla fall.......puuust!  HA HA HA...nu återstår bara att se om lille man kommer berätta allt för grannen eller tant Agda på ICA senare idag ...=))
Just nu leker vi och mamma är på sitt jobb och skriver.....Adam vill också skriva....han hämtar sin dator och vips är vi tillbaka i samtalet om stooora storasyster Thez....För hon gillar också dator , säger han med glad röst. Jag njuter av att dagen ännu inte haft en kulmen av skrik, utbrott eller mantran..............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0