Om oss......

Jag vill börja med att berätta om den korta versionen av livet i min dag......
Min son, min dotter, jag och katten.
Min son med sina behov och min underbara flicka som är en "extra mamma" när det kniper.
Jag har 4 barn men dom två stora är vuxna och utflugna...Min familj här och varje dag består av mej, Katten, min son och dotter.Det var den korta versionen...hihi....
Varje dag börjar med att jag kisar in i min sons ögon och hör honom säga...Jag äääälskar dej min säääärlek(kärlek) :))
Ligger en stund och myser ...småpratar lite och sen vet jag att lugnet bedarrar och oftast bara kaos består av det resterande av dagar i Livet vi har.Suck! Nåja...jag intalar mej själv att Livet är något underbart och att jag ju vill leva och att jag har underbara barn och faktiskt inte skulle villja ha något annat än lite mer tid för mej själv och min dotter.Livet är ju i sig underbart och varje dag hos oss ser i stort sett lika ut.
Ja, det kan ju låta konstigt...men här behövs struktur och riktlinjer , för varje sak, mening och handling. Råkar det ringa på dörren mitt i det.....DÅ bryter stora kaoset ut och den stackare som ville något får en tuff stund.Likaså den som av vänlighet ringer för att fråga vad vi gör, ska göra eller hur vi mår, får en liten inblick i det liv jag och mina två barn här lever.Nåja..jag har slutat förklara mej för grannar om varför det går högljudet till hos oss och varför han gråter och varför jag är frustrerad och varför ...varför....suck...Neej ingen ide....
min flicka suckar i soffan och konstaterar att samma sak.....utbrott och skrik kommer idag med...samma som förra dagen..eller förra veckan...
Jag älskar som sagt ...den lilla stunden på morgonen då han säger med ljuv röst och som bara ett litet barn i 2-3 års ålder gör, på sitt sätt med sitt språk och med stor kärlek i ögonen ....Mamma..jag ääääääälskar dej min säääärlek...
Dagen är igång och kaoset, drömmarna och verklighet möts ännu en dag i livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0