Jag ger dej min morgon...Jag ger dej min dag....

Titta på mej mamma.....Titta på mej mamma.....
Orden som jag hör kanske en miljon gånger varje vecka eller dygn..Jag vet inte...=))
Vi är i trädgården och hänger tvätt....Jag tänker på annat och Adam blir utanför min värld i ett par minuter.
Maaammmaaa....Titta på mej nuuuuuuu.....hör jag långt i periferirn av mina tankar.
Ja, svarar jag, som i ett totalt uppsluppet ointresserat och halv dött läge......
Jag suckar lite och ler....ger igen, av det jag måste...mitt intresse för att se samma sak som jag såg nyss...men nu är det än mer energiskt ....nu ska mamma se...och inte göra annat.
Jag ger upp mina tankar och ber honom hämta en liten mugg i lilla skåpet....vi ska plocka smultron , säger jag med lätt röst och hoppas på ett intresse...Han ler stort och springer in..kommer ut med FEM muggar...ja ja...det blir bra ....Vi plockar i din mugg och i min mugg, svarar jag....
Vi plockar ca. 4 dl smultron och jag hittar ett som ser ut som ett hjärta...Den är ihopväxt av tre smultron.Jag ger det till mitt älske barn och säger: mamma älskar dej.Han ser på mej ...ler och säger....Jag älskar min Lina....=)) Sedan försvinner han en liten stund in ...kommer sedan ut och säger...Mer särlek mamma....Jag frågar vart smultron kärleken tog vägen....? Han svarar...Den ligger på Linas bord ...Hon kommer snart...min särlek...=))
Vi går in och jag hör Fred Åkerströms röst på Radion..med "Jag ger dej min morgon" ...En av mina favoriter genom åren.....
Jaa....minsann..Jag ger dej min morgon och jag ger dej min dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0