Ensamheten.....

Många nätter...dagar och morgon har jag gråtit...undrat varför men nu har det liksom kommit en insikt i att det skulle inte vara samma om jag hade en man att dela detta med.Vad skulle vårt liv bestå av? Jo...konflikter...ständiga jobbanden i att hålla upp relationen som skulle täras på grund av ett litet troll som inget gjort och som bara är...lillebror...
Ensam om kvällen sitter jag med ljus tänd i hela hememt...på balkongen och försöker finna ro...ro i den vardag jag ständigt har och aldrig får vila ifrån.Men jag är endå konstigt lycklig i det hela ....Jag tror heller nu inte någon skulle stå ut med att komma i sista hand i det liv jag har att erbjuda...ha ha ha...skulle vara kul att se hur länge...kanske två dagar ..eller max en månad och då är nog tillvaron utplånad ....hihi..ja ja..jag måste skojja lite..det hjälper i mitt tanke arbete att hålla mej uppe...Min mamma, min bästa vän Mary och mina barn är dom som ser till att jag står kvar med fötter ner och huvudet upp...om än lite skakigt ibland men dom är det bästa jag har....
Jag saknar någon att krypa in i famnen hos efter en "hemsk" dag och jag saknar någon vuxen att samtala med( jag är nog inte social kompetent längre ) ha ha...då mina dagar alltid består av att sjunga samma sånger...göra samma procedurer och ständigt ha ett barn som inte tar EN JÄKLA PAUS i sitt pratande eller sätt att uttrycka sig i ...under en hel vaken dag....PHU!
Ensmahet är jobbig och för mej är det stor besvikelse i mitt sociala umgänge då jag vet att jag är låst och inte kan gå på Bio...eller ta en sväng till stan eller bara gå ut en promenad på kvällen med ett äpple i handen.
Men jag har min älskade väninna...hon har ryckt upp mej många gånger och är en stooor blomma i min tillvaro.
Att ventilera dom hemskaste tankar man kan få av utmattning..tjat och ständiga påhopp från allmänhet...blickar och prat bakom ryggen....suck...Ja ensamhet kan vara riktigt jobbig.
Mina ljus, balkong och mitt kaffe klockan 22 på kvällen är min heliga tid om än ensam men jag har ju mina barn =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0