Vi leker en lek....

Så är det varje dag.....Vi leker en lek, då är Mamma alltid en mamma =)) medan min son är Pilot eller jobbar med Ambulans eller kör Lastbil....=) Men idag, då är han en mamma....som bakar, städar och nu ska han minsann laga en god frukost till mej.Jag sitter stilla och väntar spänt på min frukost, som han tillagar på sin lilla spis....med sina små plast kastruller, som nu har funnits med i snart 20 år....Alla barnen har lekt och matat ....=)
Han visar mej stekpannan och förklarar hur varm och het den är....att man inte får ta på den. Sedan lägger han i ägg....knäcker precis som sin mamma och han saltar.....=))Det är med stor förundran jag sitter och ser hur noga min lille prins är med detaljer. Vi har ännu bara haft det mysigt, denna morgon.Vi har jagat ut tre Getingar, hämtat dricksvatten och jag har torkat av golven......
Så kommer äntligen min frukost, jag får ägg, kaffe, en pizza och lite sallad=))
Medan jag äter, byter min son lek...nu är han en "fixare" på bilar, dom har "hoppat" och gått sönder.Han måste kruuuva och fixa, festår du mamma? säger han med lite barsk röst och har en allvarlig ton i sitt ansikte........
jag ser hur han pillar med däcken och fixar...han pratar hela tiden med sig själv men vill emellanåt ha bekräftelse på att jag är där.
Efter att ha sipprat och surplat, tuggat och svalt, reser jag mej, tackar för frukosten och går in i köket.
Han kommer efter och säger....Var det gott mamma...? och ler med hela sitt underbara ansikte=))
Jag ställer mej och börjar på med min vinbärskaka....dom sista röda vinbären har jag nu plockat och lite lagts i frysen.Regnet strilar ute och värmen från vindarna kommer in över golvet.Jag är nöjd med min tillvaro.Min son har bjudit mej frukost i sitt kök och jag har en lugn morgon, för vi lekte en lek.............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0