Tänk om....

Vi inte hade det vi strävat för , hela livet...Om vi en morgon vaknar och livet vi trodde på , bara är ett minne av det förflutna. Eller kanske till och med aldrig existerat.
Tänk om människor kunde känna in dagen nu...Carpe Diem , förstå att allt vi har omkring oss är ju bara nu.....
Vi är en primitiv varelse som lär oss snabbt men har ett beteende som i längden inte fungerar om vi ställer oss utanför samhällets strukturer och form.
Gör vi det eller hamnar vi i det , då är vi ensam....Att leva i dag är att ge andra näring för att vi ska finnas och accepteras.....Vare sig det handlar om arbete, skola, kompisar eller andra delar.
Allt går ut på att jobba sig in i ett system där vi får behålla vänner, hem, saker och en standard, som dessutom ingår i det klass samhälle detta skapar.
Kör jag en gammal bil, då är jag genast långt ner på skalan och har jag segelbåt och märkes kläder är jag direkt eller indirekt accepterad i de flesta samhälls skikt....men bara på ytan...för under den ytan kan vi endå aldrig tillgodose eller tillfreds ställa dom som "ger" oss tillåtelsen och acceptansen i att delta i just "deras" skikt.
Oavsett religion, etnisk tillhörighet eller kompetens...Där finns endå den brinnande, glödande och pyrande atmosfären , som gör att jag, inom detta samhälle måste "vinna" min plats, min nivå och det är alltid från andras åsikter allt baseras.
Min kunskap, religion, etnisitet eller kompetens som BARA människa.....Människa med hjärta, känslor och visioner, är inte relevant!
Nivåerna skapas av förmågor och kampen i "vinnaranda" för att ta första platsen i just det skikt som vi...människan...spelaren får ta plats i.... vill jag komma mej in i ett annat skikt, rang tillhörighet eller socialt umgänge, då måste jag också spela dom regler som satts just där.Oavsett om det är religion, arbete, kunskaper eller utseende.
Vem är den som bestämmer allt detta? Vem är det som spelar gud och tror sig ha den kontrollen? Detta pågår inte bara inom dom sk. högre skikten...Nej, nej..detta pågår inom alla nivåer.
Accepteras för den man är....det är enbart en mening utan livs form...ingen egentlig innebörd , utom ord.
Har vi en defekt till utseendet eller har vi annan etnisk bakgrund, religion eller klädstil, så är vi redan selekterad....DÅ får man kämpa och då får man sätta igång spelet för att tillhöra något av dom samhälls depåer som bara flyter på en yta gjord av människor med krav på andra och människor med det "vinnande" beteendet. Allt annat hamnar i periferin och blir en suddig del i den struktur som så hårt måste hållas......
Men Tänk om.....tänk och ponera tanken att vi vaknar en morgon, kan inte röra armarna eller vi mist en anhörig eller jobbet finns inte kvar....kanske en katastrof tagit allt ifrån oss som vi byggt upp under år....Tänk om det sker.........Vad är viktigt just då för dej???? Vem är viktig då för din överlevnad? Vem vänder du dej till? Bara Tänk om...........!

Kommentarer
Postat av: Thereze

Det man behöver är familj, sina nära och kära!

Man ska ALDRIG lyssna på vad andra människor säger, man ska ALDRIG titta på andra människors blickar. Man ska vara den man är och endast hålla familjen nära, det har du lärt mig. O även om familjen inte alltid är där, så finns dom där. Ett telefon-samtal bort. Jag finns ALLTID här mamma, det har jag alltid gjort och kommer alltid att göra! Vi är lika dåliga på att höra av oss båda två, men vi vet att vi älskar varandra. Du är min mamma, du är den mest fantastiska människan på jorden! O jag vet vem du är, jag vet hur underbar du är, jag ser dig för den du är och jag älskar dig över allting annat på denna jord ! Du är den finaste och starkaste kvinnan på denna jord! du är den som skapat mig och mina syskon, du är den som gjort oss till dem vi är idag. Det är du som har lärt mig ALLT som jag kan!



Jag Älskar dig mamma <3

2010-08-24 @ 21:43:59
URL: http://babythess.blogg.se/
Postat av: Mimita

=))

Tack, min älskade dotter....visst är vi för varandra...för alltid.Ni är det finaste och mest dyrbara jag har i livet! <3

2010-08-25 @ 09:13:21
URL: http://mimitas.blogg.se/
Postat av: Tinna

Oj, oj, oj, snacka om att få tårar i ögonen...och jag sitter på jobbet!!!!!! Ja Mimmi, att veta att man är såååå äslad av sina barn betydet ALLT. Jag som har 4 söner vet. Det viktigaste i hela livet är våra barn, att dom har det bra, att dom är lyckliga och att dom vet att vi älskar dom över allt, allt annat. Att sedan få all denna kärlek tillbaka, det finns inget som överträffar det! Stor kram till dig Thereze och till dig Mimmi. Nu skall jag torka tårarna och försöka se helt normal ut igen!!!!!

2010-10-07 @ 09:46:56
URL: http://livsdagboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0