Tålamod...

Finns det att hämta någonstans? Hur .......jag gör ju allt jag kan och försöker allt jag finner i mitt inre men nej...=( Idag har jag inte haft tålamod med min lille prins.....
Kan ju ses som ett dåligt mönster med att våra morgnar ser i princip lika ut men när något liksom "stör" våra rutiner och invanda mönster....då försvinner ju tryggheten också.
Idag var det jag som blev upprörd och "brötade om" i tillvaron...suck! men vattnet var ju gult och äggen blev gula och på SOS svarade dom samma som förra veckan....Min irritation satte spår direkt...Lilleman kissar på golvet igen och skriker...Blir ledsen för han menade inte och gråter ännu mer efter :sin Liiiina....jag vill ha min Linaaaa ...hör ag som i megafon utfall.......:Förlåt  mej min pojke ...snyftar jag lite och lyfter luren för att avreagera mej hos momme........Vill bara ha bekräftelse på om attnet är tjänligt eller inte.....*Surar* Ska det vara så svårt för mej att ha tålamod? När jag vet att min tillvaro blir än mer kaotisk då jag beter mej så....suckar,,,,,ja ja...jagär ju bara en människa jag med......
Sätter mej med ett stycke utr en dikt ...läser lite och känner lite lugn komma.....Men just som jag sak finna min ro och endå kunna finna min tillvaro...DÅ ommer lilleman......jag vill ha min mammaaaaaa.......Ja ja, tänker jag...Detta om något är ju prövning av tålamod...om än i liten skala för att vara kl. 11 på en söndag förmiddag.....
Har ju hunnit torka golven tre gånger....ringt samtal flera stycken och nu kokar kaffet....sängen är bäddad( gjord i ilska) och sonen duschad två gånger.........Tålamod...säger jag till mej själv....ha tålamod.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0