Mamma....=(

Säger min dotter Lina, när vi sitter vid köks bordet...Mamma....det ser ut som min lille bror är en hemsk unge när jag läser vad du skriver=( Han är faktist min lillebror och våran snosegosis .....Hon är lite märbart upprörd över något jag skrivit. Genast får jag en underbar känsla i hur mycket och obegränsat min dotter älskar sin lille bror....
Vi har ju alla fått lära oss att kärlek är ovillkorligt och att ge och ta emot är inte samma sak...Ibland måste vi älska och visa mer för att få gensvar...många gånger har min dotter fått jobba mer som syster än vad andra syskon får, för Adam bara ääääälskar sin Lina....Han vet inte hur han ska visa det och många gånger blir Lina och Adam ETT.......
Lina måste ha enormt tålamod och ta emot mycket ...Det har gjort henne till en otrolig heroisk person i mina ögon...Hon verkligen ÄR ....hon markerar och hon tillrättavisar på ett mycket fint sätt och visar konsekvent när det inte blir ok....
Min dotter försvarade sin bror och jag måste ge henne stor "credit" för det.Hon uppmärksammar skrift, uttryck och mycket annat i ett objektivt sätt och vill ju inte att någon ska tro att vi inte älskar våran lilla Prins...=))Hon är är underbar min Lina.
Visst är han underbar....charmig, rolig, ger oss massor med kärlek och visar oss livet ur vinklar som vi annars skulle missa, med all säkerhet. Vi har fått lära oss att vissa saker kan ta en hundradels sekund medans andra saker tar mycket tid att sättas "fast"......
Vår lillebror är mycket enrgisk i vad han gör.Han vill lära sig saker hela tiden.
Just nu håller min dotter på att lära Adam hur man Bowlar=))
Vattenflaskor är uppställda i slutet på köket och en boll rullas för att göra STRIKE! Det är med stort tålamod min flicka lär sin bror vad det heter och hur man står.....En gång till, säger Adam med stor entusiasm....En gång till...snäällaaaa.......Storasyster med sitt tålamod av stål, ställer åter upp Käglorna och säger :Nu är det min tur.....Efter lite protester går Adam med på det......
Inget görs ju utan en viss protest men allt går att genomföra....så även i andra avseenden...så länge vi kan hantera de utbrott som kommer...Vi pratar mycket med vår lillebror...mycket för att han inte ska fastna i sina beteenden och för att vi ser hur han behöver gensvar i allt.
Men visst är han underbar men visst är han jobbig...=))Älskade lillebror!

Kommentarer
Postat av: Tinna

Visst älskar du honom, den utomstående som inte kan se att ni bägge äääääälskar lillebro är blind. Det kommer så mycket värme blandat med trötthet (man blir väldigt trött när man ständigt är på vakt)uppblandat med en otrolig klarsynthet. Ni är fantastiska bägge två, både mor och syster och skall ha en stor, stor, stor bamsekram från en som nu gjort sitt med alla barn...tror man. men det blir andra uppgifter och tålamodstestningar när de är "vuxna" och utflugna. Hjärtekram Mimmi till dig från mig! Love//Tinna

2010-08-11 @ 14:46:04
URL: http://livsdagboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0