Jäkla ,Älskade unge......

Allt ser så vackert ut , på utsidorna av familjer.....Undrar om det bara är jag som vill göra dumma saker, fast det stannar i tankarna och grodor hoppar ur munnen....suck......
Började morgonen kl. 09.00 med att få beök.....Kul! jo, vars....ibland ..men idag ville inte min son att någon skulle prata med hans mamma...
Saker kastades, skrik ljöd och den stackare som kommit för att dricka morgon kaffe med mej fick ett abrupt uppvaknande.
Ja ja..det fick vara som det blev.....Men jag ska inte hålla undan med att jag är avundsjuk på alla familjer som är två och som har det kanske lite lättare .
Min kaffe gäst gick och jag fick sitta med mitt barn på golvet och kramas ..igen....=)) Känns som det är vad vi gör mellan alla normala måsten.
Adam vill ha mycket kärlek..myckat kramar och pratar ju oavbrutet från det han vaknat till han somnar på kvällen. Jag ger gärna mitt barn den uppmärksamheten, fast nog skulle det vara skönt att kunna välja tillfällen lite mer brett ......
När han varit jobbig och känner att nu är mamma arg, upprörd eller bara lite trött och små irriterad, då kommer han alltid och tittar på mej , med sina vackra ögon och uttrycker med hela sitt kropps språk , hur ledsen han är att mamma inte är riktigt nöjd.Det är kanske normalt men för andra barn finns känslan att oj...jag har gjort så här....men för min son är det bara nuet som finns av det och en som jag ser det , diffus känsla av knepighet att mamma är grinig...var det för att jag gjort något? ....brukar han fråga......min lilla habibi....=))
Dagen flöt fram som dom alltid gör och det var dags att skura golv och damma lite...Bädda rent i sängen och tvätta en maskin..den första hade jag redan hängt ut ....
Med ny skurade golv och kläder tvättade...påbörjade jag middagen.
Här vet jag inte vad som egentligen hände..men telefonen ringde samtidigt som en granne ropade utifrån och det blev genast kaos....när jag kommer in igen i köket ligger ALL mat på golvet.
Ingen ide att skrika , ingen ide att ens yppa något ,då han redan satt i soffan och snyftade.
Jag städade återigen golven och fick påbörja ny middag...nu lite enklare variant...suck!
Efter maten gick ag ut och satte mej med en kopp kaffe och trodde i min enfald att nu så kommer han att leka lite.....ELLER HUR! Till slut nästan brann det i min hjärna , efter att jag svarat på samma sak 13 ggr och efter att han i en hög hastighet lyckats få mej upp från min stol ett antal gånger...dåååå blev jag svart i sinnet....grrrr...jag blev så arg och det kände han....att inte få sitta ner någonsin, utom när vi ska kramas och han ska "äta"upp mej ....det blir för mycket på det hela taget...särskilt idag.....
Men kontentan av detta blev att han vllle ha mej ännu mer....för nu var ju mamma ledsen igen på honom....suuuuck.
JAG BLIR GAAAALEN! Tänkte jag i mitt inre och kände hur pulsen steg igen och att mina andetag blev många . Upp från min stol, häller ut kaffet i mina knän och känner jag håller på att tappa mej själv helt....Då tittar han upp och säger grav allvarligt....:Men mamma...titta nu vad du gör....kaffe på din soool(kjol)......Då kan jag bara skratta...=))
Vi tar fram gräsklipparen och jag börjar klippa gräset i min trädgård....det gillar han och han hjälper alltid till...men inte idag...nu tjurar han och går in....kommer ut efter ett par minuter och säger....jag kissat på min stol.......ARRGHHHHH! Ta dej samma...tänker jag , svettig, trött och vansinnigt upprörd, men lyckas behålla mitt ansikte...sätter sonen på studsmattan utan ord och klipper klart.Efteråt ser han på mej och säger...kan jag få tuggummi nu? Jag var snäll och satt stilla........ ha ha ha........jahaaa....ok sa jag....Vi ser ju livet ur olika perspektiv, så visst...=)
Jäkla älskade unge ....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0