Jag är ju bara människa ...och ensam.......

Dagen har inte varit bra...=( Utbrott på utbrott......oförklarliga elakheter, spottningar och kastande av saker........Umgås med någon eller prata i telefon, laga mat eller ordna andra normala saker.....INGET fungerade idag.....Helt slut sitter jag nu här och är ledsen....Gråtit för att jag inte har ork....ork att vara en stabil mamma...ork att ta allt som bara kommer ......ork att kunna förstå eller att bara finnas där och tillrätta visa, konsekvent och stabil......=(( NEJ, jag har verkligen inte ork...inte idag!
Min son fick känna på mitt humör, min svaghet, min uppgivenhet, sårbarhet och känslan i ensamhet.....Att inte kunna bara gå ut en sväng och andas av sig frustrationen i den tillvaro han serverar...att inte kunna stänga in mej i ett rum och fokusera på situationen...inte kunna ta en dusch eller bara sitta på balkongen i 5 min och dricka Te , för att lugna ner mej...nej nej....hur skulle det gå till???Jag är ju ensam...ensma att ta allt och ensam att försöka vara människa, supermorsa, mamma och vara Jag....=(
Inte idag..........Idag fanns ingen "bok" i handling för hur jag skulle uppföra mej i alla hemskheter min son serverad mej.....Ingen som inte har samma situation kan ens i sin fantasi förstå hur det är...
Jag har nu efter mitt utbrott av ilska, gråt och frustration , hårda ord och smällt i dörr , satt mej ner...händer, kropp...hela jag darrar efter hur uppgiven och ensam jag känt mej......
Undrar hur många grannar som fick höra? Undrar om någon blev orolig....? Undrar hur jag blir "sedd" i andras ögon.....? =(( men herre gud...Jag är ju bara människa.....ensam dessutom.........
Dagen tar slut nu och jag är ledsen.....ledsen för att min son är ledsen.....min Mamma , säger han...och ser på mej.Jag skäms....skäms för att jag inte orkade idag...inte orkade hålla i alla trådar och vara stabil.....=(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0