Att våga leva.....

Är livet , kärlek och allt vi har omkring oss lätt att leva....?
Jag har funderat länge på det nu och vet att mycket förnekelse kommer när jag får någon som vill älska mej.När någon vill komma mej nära eller mina barn nära.Dörren jag har i mitt inre är som en järn port med tre dubbla säkerhets lås.Jag kanske vågar öppna det som håller fast allt men mer blir det aldrig.Räslan för att bli sårad igen...Rädslan för att livet kan erbjuda mej något jag längtat men inte har, Rädslan att bärja tro!
Mitt förstånd vet ju att livet består av både rädsla, känslor , stormar ,fridfullhet och mycket nya äventyr...men är jag redo att öppna mig för det nya...? 
Att det ska finnas struktur men även äventyr.Allt ska ha propotioner som vi alla kan hantera och som vi ....jag och barnen styr, lever och älskar.
Har jag blivit en kontrollerande , rädd kvinna som inte vågar leva? jag vet inte.....
Lyssnar på SOnja Alldens låt...."Du får inte" ....och det är precis så jag känner......
Inte bitter, inte utan tro..bara sårbar!
Är det tid som behövs för att våga leva?
 
http://www.youtube.com/watch?v=njZTmwnItS4&feature=related

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0